Schoonheidssaloninstituut verhoogt ranking van keywords met 7,5x
Beroepsopleidingsindustrie
Moeten hogescholen en opleidingsprogramma's zich net zoveel zorgen maken over SEO als e-commerce- of reparatieservicebedrijven? Het antwoord is ja.
Je denkt misschien van niet, omdat het gevestigde organisaties zijn met honderden studenten en duizenden andere prospects die zich elk jaar weer willen aanmelden. Maar de waarheid is dat scholen zich net zo veel zorgen moeten maken over SEO als andere bedrijven.
In deze casestudy leer je hoe we een schoonheidssaloninstituut in Florida hebben geholpen om het organische verkeer met bijna 5x te vergroten en het aantal keywords met bijna 7,5x hebben verhoogd in 15 maanden tijd!
Deze mooie resultaten werden bereikt door de website van het instituut te optimaliseren en ze op te zetten als een autoriteit in de schoonheidsindustrie.
Blijf hieronder verder lezen om erachter te komen hoe we het precies hebben gedaan.

Diensten
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- SEO copywriting
- Linkbuilding uitbesteden
Klant

De Nederlandse markt veroveren met een nieuw domein
Om de concurrentie aan te gaan met bekende vakantiehuisverhuurplatforms zoals Airbnb en Booking.com, nam Holidu het besluit om een uitgebreide SEO-strategie te implementeren. Het doel was duidelijk: de markt veroveren en hun positie versterken als een toonaangevend platform voor het boeken van vakantiehuizen.
Voordat Holidu ons benaderde, hadden ze een compleet nieuw domein voor de Nederlands markt en begonnen we vanaf nul. Dit werd dus een pittige klus, omdat de concurrenten ook actief aan SEO werken.
Deze case study geeft je een gedetailleerd inzicht in de stappen die we hebben genomen om Holidu te helpen hun online zichtbaarheid te vergroten. Van linkbuilding tot het herschrijven van content en het optimaliseren van de website, ontdek hoe onze samenwerking binnen twee jaar leidde tot markt dominatie.

Onze aanpak
Direct een sterke focus op zoekwoorden onderzoek
Bij aanvang van het project zijn we direct begonnen met het kijken naar de bestaande pagina's, rankings en het backlink profiel van de bestaande domeinnamen en de concurrentie.
Een sterke concurrentieanalyse is vooral in de Travel industrie erg belangrijk, omdat vrijwel alle grote partijen actief (en met grote teams) aan zoekmachine optimalisatie werken.
Na de audit hebben we een SEO-strategie en roadmap opgesteld die in eerste instantie gericht was op het beantwoorden van zoekopdrachten die specifieke vragen stelden (bijv. gericht op long-tail zoekwoorden). Met deze roadmap hebben we binnen 2 jaar meer dan 60K zoekwoorden een ranking kunnen geven op Google.
On-page zoekmachine optimalisatie
Vanaf de lancering was er een sterke focus op door gebruikers gegenereerde inhoud (user generated content), zoals beoordelingen en foto's, om waardevolle reisinformatie aan bezoekers te kunnen verstrekken rondom accomodaties en de omgevingen.
Door verhuurders aan te moedigen om uitgebreide teksten te schrijven en foto's te delen, konden wij de hoeveelheid inhoud op deze website snel vergroten, wat heeft bijgedragen aan de verbetering van de SEO en het aantal zoekwoorden.
Het creëren van nieuwe content
Voor de zoektermen uit het zoekwoorden onderzoek waarop de website nog niet rankte is nieuwe content geschreven.
Door maandelijks 15 tot 20 nieuwe pagina’s live te zetten, heeft de website op steeds meer interessante zoekwoorden bezoekers getrokken.
Hierbij is de focus gelegd op wat er in het komende seizoen populair zou zijn doordat er historische data aanwezig was vanuit buurlanden zoals Duitsland.
Daarnaast is er gekeken naar de conversies vanuit de blog pagina's en heeft ons development team advies gegeven tijdens de opstartfase.
De autoriteit van de website verbeteren
Een grote uitdaging binnen het behalen van de doelstellingen was hun nieuwe website. Hoewel de website er betrouwbaar en fris uit zag, had de website nog weinig autoriteit. Dit kwam doordat de website nieuw was. Kenmerkend voor een nieuw domein is dat de nieuwe content op de website minder snel een goede plek krijgt in Google. Om dit te veranderen startten wij een linkbuilding proces.
Een belangrijk onderdeel van het linkbuilding proces was het schrijven van SEO-teksten om die vervolgens te plaatsen op websites van partners. Deze actieve strategie van linkruilen resulteerde snel in een groot succes en een extreme toename in organisch verkeer.
Tot de vierde stap in het proces naar een grotere online vindbaarheid voor 'vakantiewoningen' en 'vakantiewoning verhuur' behoorde ook het aangaan van partnerships met websites die blogs plaatsen over vakantie. Deze websites boden een goed podium om de content van ‘vakantiewoningen aan de kust’ op te plaatsen. Deze externe links zorgden al snel voor een groei. Linkbuilding was dan ook een zeer belangrijke stap in het succes van hun online vindbaarheid.
Van 0 naar ruim 35K maandelijkse bezoekers!
- nieuwe zoekwoorden op Google (met behulp van user generated content)
- +68K
- keywords in de top 10 na 2 jaar zoekmachine optimalisatie
- 7562
- maandelijkse organische bezoekers via Google
- 35K
Starten met zoekmachine optimalisatie (SEO)? Stephan helpt je graag bij al je vragen!
