Alan Day Volkswagen Londen

Schoonheidssaloninstituut verhoogt ranking van keywords met 7,5x

Beroepsopleidingsindustrie

Moeten hogescholen en opleidingsprogramma's zich net zoveel zorgen maken over SEO als e-commerce- of reparatieservicebedrijven? Het antwoord is ja.

Je denkt misschien van niet, omdat het gevestigde organisaties zijn met honderden studenten en duizenden andere prospects die zich elk jaar weer willen aanmelden. Maar de waarheid is dat scholen zich net zo veel zorgen moeten maken over SEO als andere bedrijven.

In deze casestudy leer je hoe we een schoonheidssaloninstituut in Florida hebben geholpen om het organische verkeer met bijna 5x te vergroten en het aantal keywords met bijna 7,5x hebben verhoogd in 15 maanden tijd!

Deze mooie resultaten werden bereikt door de website van het instituut te optimaliseren en ze op te zetten als een autoriteit in de schoonheidsindustrie.

Blijf hieronder verder lezen om erachter te komen hoe we het precies hebben gedaan.

  • Volledig hersteld van een Google penalty
  • 332 nieuwe backlinks van hoge kwaliteit
  • 147% groei in organisch verkeer
  • Alan Day Volkswagen Londen

    Diensten

    • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    • SEO copywriting
    • Linkbuilding uitbesteden
    • Google penalty herstel

    Klant

    Alan Day Volkswagen logo
    De uitdaging

    Herstel van een Google penalty en groei binnen 6 maanden

    Vanwege een Google Penalty en slechte SEO-strategieën uitgevoerd door een vorig SEO bureau, moest ons team beginnen met het creëren van een aangepaste strategie om deze autodealer te helpen herstellen van de Google Penalty, maar de resultaten waren indrukwekkend.

    Het eerste dat we altijd doen als we aan een nieuw SEO project beginnen, is hun SEO-geschiedenis controleren. Hieruit kwam snel naar voren dat deze klant te maken had met een aanzienlijke daling in de rankings als gevolg van een Google Core Algorithm Update - een Google penalty dus.

    In deze case study ontdek je hoe linkbuilding, het herschrijven van content en het optimaliseren van de website voor volledig herstel zorgde binnen het eerste halfjaar van onze samenwerking!

    SEO case study for Alan Day Volkswagen

    Onze aanpak

    1

    Audit van de backlinks en de huidige content

    Bij aanvang van het project zijn we direct begonnen met het kijken naar de bestaande pagina's, rankings en het backlink profiel. Hieruit bleek al snel dat we een flinke opruim actie moesten uitvoeren met de Google Disavow tool en dat er veel pagina's waren met duplicate of thin content.

    Het komt vaak voor dat veel sites dicht bij de ranglijst staan en verkeer ontvangen, maar dat ze nog niet op de topposities staan, en ook bij deze klant was dat het geval.

    2

    On-page zoekmachine optimalisatie

    Zoals eerder aangegeven werden de rankings van deze site beïnvloed door dunne (thin) en dubbele (duplicate) content pagina's met weinig tot geen content en een hoge bouncerate.

    Dit type probleem komt veel voor bij autodealers, aangezien de meeste pagina's doorgaans alleen inventarispagina's tonen. Dat betekent ook dat er een enorme kans is om het verkeer terug te winnen!

    We zijn binnen de eerste 30 dagen meteen begonnen met het herschrijven van de teksten en ons linkbuilding team is aan de slag gegaan met het opbouwen van de autoriteit.

    3

    Quick wins: oude content herschrijven

    Het komt vaak voor dat veel sites dicht bij de ranglijst staan en verkeer ontvangen, maar dat ze nog niet op de topposities staan. Uit onze SEO audit bleek dat ook deze klant stond met veel zoekwoorden op pagina 2 of 3.

    Tijdens onze SEO audit maken we een zogeheten "quick wins" analyse waarbij we kijken naar de keyword difficulty en de CPC (cost-per-click).

    Op deze manier kunnen we interessante zoekwoorden en pagina's ontdekken die we kunnen aanpakken en snel kunnen verbeteren. Op deze Volkswagen dealer website hebben we maar liefst 460 veelbelovende targets gevonden, waarvan de meeste zich bevinden op pagina 2 tot en met pagina 4. En nog beter; deze zoekwoorden hadden een CPC tussen de € 0,30 en € 2,50!

    4

    SEO concurrentieanalyse

    Waar veel marketingbureaus, waaronder ook concurrenten van ons, zich tevredenstellen met een korte snelle audit, gaan wij een stapje verder.

    Door te kijken op welke zoekwoorden je concurrenten zich richten en waar jij nog niet zichtbaar bent kunnen we met goed geschreven content snel zoekwoorden binnenharken.

    De auto-industrie is een beetje anders omdat het veelal om "productpagina's" gaat in plaats van service gerelateerde content. Bij Alan Day Volkswagen is er daarom voor gekozen om long-form content (lange blogs) te schrijven die goed bij de branche passen.

    Zoals je in de onderstaande afbeelding kunt zien, verbeteren de backlinks, organische zoekwoorden, organisch verkeer en verkeerswaarde van de site ook consequent.

    Alan Day Volkswagen SEO growth

    Resultaat

    Volledig hersteld van een Google penalty!

    extra bezoekers in vergelijking met voor de Google penalty
    149%
    toxic backlinks opgeruimd die door een ander bureau waren aangemaakt
    9000+
    maandelijkse organische bezoekers via Google
    6.1K

    Starten met zoekmachine optimalisatie (SEO)? Stephan helpt je graag bij al je vragen!

    Stephan Moerman

    Door op Versturen te klikken ga je akkoord met onze algemene voorwaarden en ons privacy beleid.